Nem, a futás nem teszi tönkre a térded!

Futó térdízület. A futótérd szindróma | Futásról Nőknek

A "futótérd szindróma" amatőr és profi sportolók körében is ismert jelenség. Hogyan kell kenni a térd egy ízület alatt Szikora Gyula Frissítve: A futókat leggyakrabban érintő sérülések a térdhez kötődnek. Most a futótérd szindróma tüneteit és az esetleges sérüléssel kapcsolatos teendőket nézzük át. A futók életét megnehezítő fájdalmak, elváltozások okait elemző sorozatunk első részében a nagyon érzékeny szalagok, ízületek, ínak túlterheléséről volt szó. Hol fáj?

Amikor a barátaim megtudták, sorra figyelmeztettek, hogy ha nem hagyom abba, tönkreteszem a térdízületeim. Már nagyon sok tudományos publikáció született a témában, melyek bebizonyították, hogy a futás nem károsítja a térdet. Igazából úgy tűnik, a dolog ellenkezője az igaz.

futó térdízület

Egy kutatás szerint a futóknál kisebb eséllyel alakul ki ízületi gyulladás, mint a nem futóknál. Egy másik kutatás is hasonló eredményt hozott: nemcsak, hogy a futás nem növeli a gyulladás előfordulásának esélyeit, de csökkentette azokkal szemben, akik nem futottak.

futó térdízület

A futó térdízület hatására a térdízületi porc megvastagszik, valamint a csontok sűrűsödnek és a térd körüli izmok megerősödnek, hogy támogassák a térd munkáját. A tanulmányok azt is igazolták, hogy a térdízületi gyulladás kialakulását leginkább befolyásoló tényező a genetika. Tehát ismerned kell a családi háttered a kockázat miatt.

futó térdízület

De fontos, hogy a futás nem fogja tönkretenni a térded. Azonban van néhány apróság, melyekre ha nem figyelsz oda, könnyen bajba kerülhet a térded. Az első ilyen a cipő.

  • Futó térdízület Dr.
  • Abkarovits hálapénz
  • Első fokú kezelés artrózis
  • A jobb lábujj ízületének rheumatoid arthritis

Nagyon fontos, hogy a futásod gyakoriságának, intenzitásának, valamint a súlyodnak és a lábtípusodnak a megfelelő cipőt válassz, mert minden egyes lépésnél a testsúlyod háromszorosa is ránehezedhet a térdedre. A másik futó térdízület fontos, hogy mindig melegíts be futás előtt.

Ha kihagyod ezt a lépést, nagyon könnyen megsérülhetsz.

Páll Zoltán Létrehozva:

Futás után pedig fontos a nyújtás. Ezt sem szabad kihagyni. Pár egyszerű gyakorlattal máris drasztikusan csökkentetted a sérülés esélyét.

\

A modern technika nyújtotta lehetőségekről se feledkezz meg. Ma már számítógépes lábdiagnosztikai vizsgálatot tudnak végezni, ahol mozgás közben megnézik az izomzatod mozgását, a talajfogási technikádat.

A futótérd szindróma

Így sokkal könnyebben választhatsz megfelelő cipőt. Kérd ki az orvosod, masszőröd véleményét is.

Szöveg: Dr. Szikora Gyula

Kapcsolódó cikkek.